Јутјуб је трајно избрисао оба РТ канала на немачком језику, објавио је РТ.

Видео сервис у власништву Гугла „избрисао је канал немачког РТ-а, као и наш други канал ДФП без могућности поновног повратка на платформу“, објавила је уредница немачког РТ-а Динара Токтосунова.

Главном каналу РТ ДЕ првобитно је забрањено седам дана стриминга уживо од 21. септембра, због наводног кршења „смерница заједнице“,наводних „медицинских дезинформација“ у четири видео записа. Јутјуб није детаљно објаснио шта је посебно спорно у клиповима.

Забрана је требало да истекне данас, али је Јутјуб уместо тога уклонио канал без објашњења. Исто се догодило и са ДФП-ом, који није имао опомене и објављивао је садржај немачког РТ-а.

Немачки РТ је уврштен међу водеће информативне канале на платформи друштвених медија, са стотинама милиона прегледа.

Био је међу четири водећа канала на немачком језику у Јутјубовој категорији „Вести и политика“. Имао је више од преко 600.000 претплатника и скоро 547 милиона прегледа.

Поводом ове вести огласила се главна уредница међународне новинске агенције „Русија севодња“ и телевизије РТ Маргарита Симоњан, истакавши да се ради о „медијском рату“.

Како је написала на свом каналу на Телеграму, према подацима платформе „Тубулар лабс“, канал РТ Дојч био је четврти најутицајнији медиј који извештава на немачком језику. Тако се нашао испред медијске куће „Дојче веле“ и „других немачких гиганата“. РТ Дојч је у јуну бројао 21 милион прегледа.

„Раније је Луксембург одбио да нам изда лиценцу за емитовање, позивајући се на мишљење немачких власти. То је прави медијски рат који је Немачка објавила Русији. Једва чекам да моја земља без одлагања забрани у Русији ‘Дојче веле’ и друге немачке медије, а такође да затвори дописништва АРД и ЗДФ“, написала је Симоњанова.

Такође се заложила за увођење санкција против видео-платформе „Јутјуб“, „бар из самопоштовања“.

Подсетимо, у јулу је саопштено да је луксембуршки медијски регулатор одбио да изда телевизији РТ дозволу за емитовање на немачком језику, јер наводно не испуњава техничке критеријуме.

Последњих година ситуација са руским медијима на Западу постаје све тежа. У новембру 2016. године Европски парламент је усвојио резолуцију о супротстављању Спутњику и телевизији РТ.

ИЗВОР: Спутњик

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.